Xiaomi tahtından oldu: Apple Asya pazarında ikincilik koltuğuna oturdu

GlobalStats tarafından paylaşılan Şubat 2023 verilerine göre Apple, dünyanın en büyük akıllı telefon pazarı Asya’da önemli bir başarıya imza attı.

ABD merkezli şirket, Xiaomi’yi geride bırakarak, pazar payı en yüksek ikinci telefon markası oldu.

Apple’ın pazar payı yüzde 17.15 olurken, Çinli akıllı telefon üreticisi Xiaomi’nin pazar payı ise yüzde 16,19’da kaldı.

Malezya ve Vietnam gibi gelişmekte olan Asya pazarlarına öğrenci indirimlerinin getirilmesi, Apple’ın pazar payını artırmaya yardımcı oldu.

Samsung, Asya’da açık ara lider

Güney Koreli akıllı telefon üreticisi Samsung, Asya pazarında rakiplerine fark atmış durumda. Şirket, yüzde 22,25’lik payla liderlik koltuğunda oturuyor.

Samsung, çevrimdışı perakende satış ve hizmet mağazalarının fazla olmasının yanı sıra, marka reklamcılığına çok önem verdiğinden Asya’da lider konumda.

Ayrıca şirket, lansman sonrası cihazlarında yaptığı indirimlerle daha fazla müşteriyi akıllı telefonlarını satın almaya teşvik ediyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir